Grb Kikinde

Интервју недеље

Питали смо...

Маријана Иличин, директорка Туристичке организације општине Кикинда -

Датум: 20.07.2011.

 Кикинда несумњиво има туристички потенцијал који можемо да искористимо боље и брже иако, наравно, знамо да туризам није главни ресурс наше општине, и да су мале у шансе да то икада постане.Задовољство или незадовољство нашим радом може да изрази наш оснивач, односно локална самоуправа и наравно наши суграђани.Ја сам, лично, задовољна и мислим да смо направили значајан помак када је реч о туризму у кикиндској општини. Имамо вероватно и пропуста, али са поносом истичем да смо већ у првој години рада добили одличне критике у акцији “Најбоље из Србије” коју су организовали Привредна Комора Србије, Привредни Преглед и Министарство трговине и услуга Републике Србије. Овако о раду општинске туристичке организације, туристичким потенцијалима али и перспективи Кикинде као града који може да још више интензивира спортски, конгресни , сеоски и ловни туризам, говори Маријана Иличин, директорка Туристичке организације општине Кикинда.


Првог марта прошле године основана је Туристичка организација општине Кикинда.Да ли сте задовољни учинком Вас и Ваших сарадника, и шта је њеним оснивањем добила Кикинда?


Да, Туристичка организација општине Кикинда је основана 2010. године. Рекла бих, коначно основана, јер готово све општине у Србији имају туристичке организације. Наравно, почетак је тежак и надам се да ће свака наредна година бити боља и успешнија.Кикинда је оснивањем Туристичке организације добила могућност да равноправно са другим општинама представља свој туристички потенцијал, могућност да објединимо туристичке субјекте, да представљамо наше културне институције, установе...

Будући да је и наша статутарна обавеза унапређење и промоција туризма, од оснивања смо почели са интензивнијом промоцијом општине Кикинда као туристичке дестинације занимљиве како домаћим тако и иностраним гостима. Истичем да смо успоставили одличну сарадњу са Туристичког организацијом Србије. Штампамо промо материјале, а коначно имамо филмове о Кикинди. Сарађујемо са медијима и то како  локалним тако и са националним тв кућама и најчитанијим новинама и часописима. Урадили смо десетине презентација наше општине како у Србији тако и у иностранству, програме једнодневних, дводневних посета граду, пласирали одговарајућу рецептивну туристичку понуду преко заинтересованих туристичких агенција, направили базе података о туристичким субјектима у општини, расписали и реализовали Конкурс за најлепшу башту Кикинде, али и за лого “Сова утина”.

Организовали смо низ градских програма у дворишту Курије и на Тргу: промоције , изложбе цвећа, сувенира и старих заната, трибине туристичких агенција, програме “Зимски празници на Тргу” , “Кикиндско лето” како за суграђане тако и за наше госте.  


Општи је утисак да су прошлогодишњи "Дани лудаје" били веома добро организовани. Хоће ли наредна манифестација бити још успешнија. Шта је потребно па да она збиља траје пуна три дана, и у Кикинду доведе знатно више гостију?


Манифестација “Дани лудаје” , која је у Кикинди одржана јубиларни 25. пут одлично је оцењена према мишљењу како суграђана тако и многобројних гостију. Концепт манифестације, дискретно измењен у односу на претходне године, је реализован тако да су свој простор добили предшколци, ученици основне школе, сеоске месне заједнице, гости из иностранства, продавци специјалитета од лудаје и сувенира, привредници, пољопривредни произвођачи, узгајивачи бундева, али и извођачи културно-уметничких садржаја, наравно све у циљу промоције обележја Кикинде и Кикинђана. У периоду који је претходио манифестацији, Туристичка организација општине Кикинда утврдила је план активности, припремила нацрт програма за Општинско веће, И настојала да сва неопходна средства обезбеди од спонзора и донатор. Контактирали смо и организовали учеснике, урадили визуелни идентитет манифестације и дизајн промо материјала и позивница, остварила сарадњу са медијима, новинским кућама, радио и ТВ станицама.  Желим да нагласим да манифестација траје три дана!

И ове године петак је резервисан за културне, уметничке програме, књижевно вече, отварање ликовних изложби, вокалне групе, предавања, солистичке концерте, пијанисте...Субота је, наравно централни дан манифестације уз добро профилисане сегменте: Банатски фруштук, Сеоски рогаљ, Европски кутак, Гостинска соба, мерење најтеже и најдуже тикве , програме предшколаца и ученика основних школа. Недеља је резервисана и ове године за спортске сусрете који су сваке године све разноврснији и попримају међународни карактер.Наравно, има пуно пратећих програма као што су међународно такмичење у кувању рибље чорбе, мини сајам предузетника...

Дакле, сва три дана манифестације су веома садржајни. На нама Кикинђанима је да их посећујемо и препоручујемо нашим гостима. Што се тиче броја посетилаца, не бих се сложила са мишљењем да по сваку цену треба да омасовимо манифестацију. На “Данима лудаје”, имали смо више стотина учесника из земље и иностранства и више десетина хиљада посетилаца, а сама манифестација се промовише на локалном, државном, и регионалном нивоу. Нисам сигурна да прижељкујемо више гостију него што смо их имали прошле године. Ми немамо ни рецептивне капацитете за стотине хиљада гостију, а претпостављам да Кикинда и Кикинђани и не желе манифестацију на којој доминирају бука, хаос, неконтролисана гужва или манифестацију која би се састојала од бина и певача. “Дани лудаје” оцењени су као етно манифестација са великом бројем гостију, али и као манифестација која је успела да одржи квалитет и ниво који и доликује нама Кикинђанима. Наш задатак је да и друге манифестације у општини промовишемо и да достигну посећеност “Дана лудаја!, а не да од њих правимо масовни скуп попут неких других средина у Србији.

 Имамо ли довољно смештајних капацитета? Да ли је урађена категоризација постојећих капацитета?


Због законских измена, на предлог ТО Кикинда, оформљена је Комисија за категоризацију. А што се тиче првог дела Вашег питања: Веровали или не, ми немамо довољно смештајних капацитета. Врло често, не само у време манифестација, дођемо у ситуацију да гости немају могућност да преспавају у Кикинди због заузетости смештајних капацитета. Наравно, када реновирање хотела буде завршено, слика са смештајним капацитетима ће се  поправити. Али, било би лепо да мештани целе општине размисле о могућностима издавања приватног смештаја. За позну јесен, након манифестација, планирамо низ трибина које би мотивисале грађане да се почну бавити овим послом који може да допуни кућни буџет. Овом приликом позивам све заинтересоване, који имају могућност да се баве издавањем, соба, апартмана, кућа или сеоским туризмом да се јаве Туристичкој организацији како бисмо трибине прилагодили захтевима наших суграђана.


Шта значи развој туризма за нашу општину и каква је улога општинске Туристичке организације у томе?


Развој туризма како у Србији, тако и у Кикинди, треба да омогући запошљавање егзистенцијално најугроженијих делова становништва: младих, до 25 година, који чиненешто мање од 50 одсто у укупној структури незапослених и старосних група преко 50 година. Дакле, развој туризма у нашој општини треба да пружи шансу свим угроженим друштвеним слојевима и управо у оживљавању и развоју туризма треба тражити шансу за смањење броја незапослених. Већина зна да је туризам једина привредна грана где се на један уложен динар, враћају два! За развој туризма у општини, наша улога је значајна у подстицању приватног сектора, ми се трудимо да синхронизујемо, координирамо и усмеравамо све туристичке ресурсе ка заједничком циљу: максималној сатисфакцији потенцијалних потрошача туристичког производа и туристичке услуге, те остваривању позитивних финансијских ефеката, који ће резултирати како у унапређењу туристичке понуде, тако и у већем привредном развоју наше општине.


"Кикиндско лето" наишло је на позитиван одјек суграђана. Чиме сте се руководили да креирате богат и подужи списак уметника, глумаца, певача који ће се представити Кикинђанина и колико је и из којих средстава плаћен њихов наступ?


Цео програм "Кикиндско лето " финансира Туристичка организација општине Кикинда из својих редовних буџетских средстава и утрошена средства су испод милион динара што је на нивоу одлуке Општинског већа. Као и за неке друге активности, ослушкујемо друге. Улогу директора туристичке организације нисам прихватила као могућност одлучивања него као могућност сарадње са људима који имају добре идеје. Некада ваља слушати старије и искусније, накада млађе и иновативне. Ја сам само комуникативна, познајем пуно људи и спремна сам да разговарам, слушам и чујем. То се показало као квалитет, јер практично одабир летњег програма који је наишао на изврстан пријем код публике, истини за вољу, није био мој. Слушала сам и чула суграђане


Какви су планови за будућност?  Колики су потенцијали Кикинде као туристичке дестинације за домаће и стране госте? Шта можемо да им понудимо?


Планова имамо пуно, а и Кикинда има будућност уз спортски и конгресни туризам, али И ловни и сеоски. Уз манифестације и програме, природу и културу, догађаје и активности, добру гастрономску понуду, уз тамбураше и стил живота, уз нама својствено спокојство и опуштеност, уз кикиндска села и прелепи трг, уз Кику и Сувачу, сове и дропље, уз Кикинђане!

 

Назад