Grb Kikinde

Intervju nedelјe

Pitali smo...

Marijana Iličin, direktorka Turističke organizacije opštine Kikinda -

Datum: 20.07.2011.

 Kikinda nesumnjivo ima turistički potencijal koji možemo da iskoristimo bolje i brže iako, naravno, znamo da turizam nije glavni resurs naše opštine, i da su male u šanse da to ikada postane.Zadovoljstvo ili nezadovoljstvo našim radom može da izrazi naš osnivač, odnosno lokalna samouprava i naravno naši sugrađani.Ja sam, lično, zadovoljna i mislim da smo napravili značajan pomak kada je reč o turizmu u kikindskoj opštini. Imamo verovatno i propusta, ali sa ponosom ističem da smo već u prvoj godini rada dobili odlične kritike u akciji “Najbolje iz Srbije” koju su organizovali Privredna Komora Srbije, Privredni Pregled i Ministarstvo trgovine i usluga Republike Srbije. Ovako o radu opštinske turističke organizacije, turističkim potencijalima ali i perspektivi Kikinde kao grada koji može da još više intenzivira sportski, kongresni , seoski i lovni turizam, govori Marijana Iličin, direktorka Turističke organizacije opštine Kikinda.


Prvog marta prošle godine osnovana je Turistička organizacija opštine Kikinda.Da li ste zadovoljni učinkom Vas i Vaših saradnika, i šta je njenim osnivanjem dobila Kikinda?


Da, Turistička organizacija opštine Kikinda je osnovana 2010. godine. Rekla bih, konačno osnovana, jer gotovo sve opštine u Srbiji imaju turističke organizacije. Naravno, početak je težak i nadam se da će svaka naredna godina biti bolja i uspešnija.Kikinda je osnivanjem Turističke organizacije dobila mogućnost da ravnopravno sa drugim opštinama predstavlja svoj turistički potencijal, mogućnost da objedinimo turističke subjekte, da predstavljamo naše kulturne institucije, ustanove...

Budući da je i naša statutarna obaveza unapređenje i promocija turizma, od osnivanja smo počeli sa intenzivnijom promocijom opštine Kikinda kao turističke destinacije zanimljive kako domaćim tako i inostranim gostima. Ističem da smo uspostavili odličnu saradnju sa Turističkog organizacijom Srbije. Štampamo promo materijale, a konačno imamo filmove o Kikindi. Sarađujemo sa medijima i to kako  lokalnim tako i sa nacionalnim tv kućama i najčitanijim novinama i časopisima. Uradili smo desetine prezentacija naše opštine kako u Srbiji tako i u inostranstvu, programe jednodnevnih, dvodnevnih poseta gradu, plasirali odgovarajuću receptivnu turističku ponudu preko zainteresovanih turističkih agencija, napravili baze podataka o turističkim subjektima u opštini, raspisali i realizovali Konkurs za najlepšu baštu Kikinde, ali i za logo “Sova utina”.

Organizovali smo niz gradskih programa u dvorištu Kurije i na Trgu: promocije , izložbe cveća, suvenira i starih zanata, tribine turističkih agencija, programe “Zimski praznici na Trgu” , “Kikindsko leto” kako za sugrađane tako i za naše goste.  


Opšti je utisak da su prošlogodišnji "Dani ludaje" bili veoma dobro organizovani. Hoće li naredna manifestacija biti još uspešnija. Šta je potrebno pa da ona zbilja traje puna tri dana, i u Kikindu dovede znatno više gostiju?


Manifestacija “Dani ludaje” , koja je u Kikindi održana jubilarni 25. put odlično je ocenjena prema mišljenju kako sugrađana tako i mnogobrojnih gostiju. Koncept manifestacije, diskretno izmenjen u odnosu na prethodne godine, je realizovan tako da su svoj prostor dobili predškolci, učenici osnovne škole, seoske mesne zajednice, gosti iz inostranstva, prodavci specijaliteta od ludaje i suvenira, privrednici, poljoprivredni proizvođači, uzgajivači bundeva, ali i izvođači kulturno-umetničkih sadržaja, naravno sve u cilju promocije obeležja Kikinde i Kikinđana. U periodu koji je prethodio manifestaciji, Turistička organizacija opštine Kikinda utvrdila je plan aktivnosti, pripremila nacrt programa za Opštinsko veće, I nastojala da sva neophodna sredstva obezbedi od sponzora i donator. Kontaktirali smo i organizovali učesnike, uradili vizuelni identitet manifestacije i dizajn promo materijala i pozivnica, ostvarila saradnju sa medijima, novinskim kućama, radio i TV stanicama.  Želim da naglasim da manifestacija traje tri dana!

I ove godine petak je rezervisan za kulturne, umetničke programe, književno veče, otvaranje likovnih izložbi, vokalne grupe, predavanja, solističke koncerte, pijaniste...Subota je, naravno centralni dan manifestacije uz dobro profilisane segmente: Banatski fruštuk, Seoski rogalj, Evropski kutak, Gostinska soba, merenje najteže i najduže tikve , programe predškolaca i učenika osnovnih škola. Nedelja je rezervisana i ove godine za sportske susrete koji su svake godine sve raznovrsniji i poprimaju međunarodni karakter.Naravno, ima puno pratećih programa kao što su međunarodno takmičenje u kuvanju riblje čorbe, mini sajam preduzetnika...

Dakle, sva tri dana manifestacije su veoma sadržajni. Na nama Kikinđanima je da ih posećujemo i preporučujemo našim gostima. Što se tiče broja posetilaca, ne bih se složila sa mišljenjem da po svaku cenu treba da omasovimo manifestaciju. Na “Danima ludaje”, imali smo više stotina učesnika iz zemlje i inostranstva i više desetina hiljada posetilaca, a sama manifestacija se promoviše na lokalnom, državnom, i regionalnom nivou. Nisam sigurna da priželjkujemo više gostiju nego što smo ih imali prošle godine. Mi nemamo ni receptivne kapacitete za stotine hiljada gostiju, a pretpostavljam da Kikinda i Kikinđani i ne žele manifestaciju na kojoj dominiraju buka, haos, nekontrolisana gužva ili manifestaciju koja bi se sastojala od bina i pevača. “Dani ludaje” ocenjeni su kao etno manifestacija sa velikom brojem gostiju, ali i kao manifestacija koja je uspela da održi kvalitet i nivo koji i dolikuje nama Kikinđanima. Naš zadatak je da i druge manifestacije u opštini promovišemo i da dostignu posećenost “Dana ludaja!, a ne da od njih pravimo masovni skup poput nekih drugih sredina u Srbiji.

 Imamo li dovoljno smeštajnih kapaciteta? Da li je urađena kategorizacija postojećih kapaciteta?


Zbog zakonskih izmena, na predlog TO Kikinda, oformljena je Komisija za kategorizaciju. A što se tiče prvog dela Vašeg pitanja: Verovali ili ne, mi nemamo dovoljno smeštajnih kapaciteta. Vrlo često, ne samo u vreme manifestacija, dođemo u situaciju da gosti nemaju mogućnost da prespavaju u Kikindi zbog zauzetosti smeštajnih kapaciteta. Naravno, kada renoviranje hotela bude završeno, slika sa smeštajnim kapacitetima će se  popraviti. Ali, bilo bi lepo da meštani cele opštine razmisle o mogućnostima izdavanja privatnog smeštaja. Za poznu jesen, nakon manifestacija, planiramo niz tribina koje bi motivisale građane da se počnu baviti ovim poslom koji može da dopuni kućni budžet. Ovom prilikom pozivam sve zainteresovane, koji imaju mogućnost da se bave izdavanjem, soba, apartmana, kuća ili seoskim turizmom da se jave Turističkoj organizaciji kako bismo tribine prilagodili zahtevima naših sugrađana.


Šta znači razvoj turizma za našu opštinu i kakva je uloga opštinske Turističke organizacije u tome?


Razvoj turizma kako u Srbiji, tako i u Kikindi, treba da omogući zapošljavanje egzistencijalno najugroženijih delova stanovništva: mladih, do 25 godina, koji činenešto manje od 50 odsto u ukupnoj strukturi nezaposlenih i starosnih grupa preko 50 godina. Dakle, razvoj turizma u našoj opštini treba da pruži šansu svim ugroženim društvenim slojevima i upravo u oživljavanju i razvoju turizma treba tražiti šansu za smanjenje broja nezaposlenih. Većina zna da je turizam jedina privredna grana gde se na jedan uložen dinar, vraćaju dva! Za razvoj turizma u opštini, naša uloga je značajna u podsticanju privatnog sektora, mi se trudimo da sinhronizujemo, koordiniramo i usmeravamo sve turističke resurse ka zajedničkom cilju: maksimalnoj satisfakciji potencijalnih potrošača turističkog proizvoda i turističke usluge, te ostvarivanju pozitivnih finansijskih efekata, koji će rezultirati kako u unapređenju turističke ponude, tako i u većem privrednom razvoju naše opštine.


"Kikindsko leto" naišlo je na pozitivan odjek sugrađana. Čime ste se rukovodili da kreirate bogat i poduži spisak umetnika, glumaca, pevača koji će se predstaviti Kikinđanina i koliko je i iz kojih sredstava plaćen njihov nastup?


Ceo program "Kikindsko leto " finansira Turistička organizacija opštine Kikinda iz svojih redovnih budžetskih sredstava i utrošena sredstva su ispod milion dinara što je na nivou odluke Opštinskog veća. Kao i za neke druge aktivnosti, osluškujemo druge. Ulogu direktora turističke organizacije nisam prihvatila kao mogućnost odlučivanja nego kao mogućnost saradnje sa ljudima koji imaju dobre ideje. Nekada valja slušati starije i iskusnije, nakada mlađe i inovativne. Ja sam samo komunikativna, poznajem puno ljudi i spremna sam da razgovaram, slušam i čujem. To se pokazalo kao kvalitet, jer praktično odabir letnjeg programa koji je naišao na izvrstan prijem kod publike, istini za volju, nije bio moj. Slušala sam i čula sugrađane


Kakvi su planovi za budućnost?  Koliki su potencijali Kikinde kao turističke destinacije za domaće i strane goste? Šta možemo da im ponudimo?


Planova imamo puno, a i Kikinda ima budućnost uz sportski i kongresni turizam, ali I lovni i seoski. Uz manifestacije i programe, prirodu i kulturu, događaje i aktivnosti, dobru gastronomsku ponudu, uz tamburaše i stil života, uz nama svojstveno spokojstvo i opuštenost, uz kikindska sela i prelepi trg, uz Kiku i Suvaču, sove i droplje, uz Kikinđane!

 

Nazad