Datum: 20.07.2011.
Kikinda nesumnjivo ima turistički potencijal koji možemo da iskoristimo bolje i brže iako, naravno, znamo da turizam nije glavni resurs naše opštine, i da su male u šanse da to ikada postane.Zadovoljstvo ili nezadovoljstvo našim radom može da izrazi naš osnivač, odnosno lokalna samouprava i naravno naši sugrađani.Ja sam, lično, zadovoljna i mislim da smo napravili značajan pomak kada je reč o turizmu u kikindskoj opštini. Imamo verovatno i propusta, ali sa ponosom ističem da smo već u prvoj godini rada dobili odlične kritike u akciji “Najbolje iz Srbije” koju su organizovali Privredna Komora Srbije, Privredni Pregled i Ministarstvo trgovine i usluga Republike Srbije. Ovako o radu opštinske turističke organizacije, turističkim potencijalima ali i perspektivi Kikinde kao grada koji može da još više intenzivira sportski, kongresni , seoski i lovni turizam, govori Marijana Iličin, direktorka Turističke organizacije opštine Kikinda.
Prvog marta prošle godine osnovana je Turistička organizacija opštine Kikinda.Da li ste zadovoljni učinkom Vas i Vaših saradnika, i šta je njenim osnivanjem dobila Kikinda?
Da, Turistička organizacija opštine Kikinda je osnovana 2010. godine. Rekla bih, konačno osnovana, jer gotovo sve opštine u Srbiji imaju turističke organizacije. Naravno, početak je težak i nadam se da će svaka naredna godina biti bolja i uspešnija.Kikinda je osnivanjem Turističke organizacije dobila mogućnost da ravnopravno sa drugim opštinama predstavlja svoj turistički potencijal, mogućnost da objedinimo turističke subjekte, da predstavljamo naše kulturne institucije, ustanove...
Budući da je i naša statutarna obaveza unapređenje i promocija turizma, od osnivanja smo počeli sa intenzivnijom promocijom opštine Kikinda kao turističke destinacije zanimljive kako domaćim tako i inostranim gostima. Ističem da smo uspostavili odličnu saradnju sa Turističkog organizacijom Srbije. Štampamo promo materijale, a konačno imamo filmove o Kikindi. Sarađujemo sa medijima i to kako lokalnim tako i sa nacionalnim tv kućama i najčitanijim novinama i časopisima. Uradili smo desetine prezentacija naše opštine kako u Srbiji tako i u inostranstvu, programe jednodnevnih, dvodnevnih poseta gradu, plasirali odgovarajuću receptivnu turističku ponudu preko zainteresovanih turističkih agencija, napravili baze podataka o turističkim subjektima u opštini, raspisali i realizovali Konkurs za najlepšu baštu Kikinde, ali i za logo “Sova utina”.
Organizovali smo niz gradskih programa u dvorištu Kurije i na Trgu: promocije , izložbe cveća, suvenira i starih zanata, tribine turističkih agencija, programe “Zimski praznici na Trgu” , “Kikindsko leto” kako za sugrađane tako i za naše goste.